Istnieje też nieco bardziej zaawansowany model Soliny, ten już posiada poduszki i jeździ się nim całkiem wygodnie, jak na takie wąskie maleństwo. W nim klimatyzacja wyprowadzona jest także na zewnątrz, tworząc na dachu charakterystyczne instalacje. Wyglądają one całkiem schludnie, bez brudnych wentylatorów.
W obu modelach jest ona dosyć głośna i sprawia śmieszny efekt przy hamowaniu: zachowuje się, jakby prądnica przestała ładować akumulator, co powoduje znaczne obniżenie napięcia i tym samym spadek mocy klimatyzacji, a więc także zmniejszenie hałasu i obniżenie wydawanego przez nią tonu. Motoryzacja nie jest tu winna, sprawę pokpili elektrycy i elektronicy. W Autosanie Lider Midi spotkamy się już z naprawdę konkretnym, wygodnym do jazdy podwoziem i przyjemnym, zimnym powietrzem. Jest to zdecydowanie autobus o klasę wyżej postawiony nawet od popularnych i sprawdzonych przez kierowców ciężarówek MAN-ów czy Neoplanów, które zostały nawiasem mówiąc przez MAN-a kupione, podobnie jak kilka innych marek.