Wraz z rozwojem techniki, rozwijają się też metody i sposoby działania poszczególnych branż. Nadążanie za nowymi technologiami, sprawdzanie ich i wykorzystywanie do własnych celów jest jak najbardziej wskazane i może przynosić każdej firmie dodatkowe zyski. Tak jak np. w rozwija się branża telefonów komórkowych, gdzie obecnie firmy teleinformatyczne czerpią coraz większe zyski nie tyle co z rozmów, czy sms-ów, ale z transmisji danych i usług dodatkowych, które są możliwe właśnie dzięki rozwojowi technologii. Inne branże, które działają tradycyjnie, mają w tym zakresie mniejsze pole do popisu, ale też starają się w miarę możliwości korzystać z udogodnień współczesnej techniki. Np. w branży taksówkowej najbardziej powszechnym i stosowanym już od dziesiątek lat sposobem wzywania taksówek jest telefon.
Przychodzenie na postój i branie stamtąd taksówki jest obecnie zdecydowanie mniej spotykane. Ale współczesna technika umożliwia już, przy pomocy nowoczesnych smartfonów i specjalnych aplikacji, używania ich do tego, by i za ich pomocą wzywać taksówkę. Są już obecnie dostępne aplikacje, które współdziałają z poszczególnymi kierowcami i umożliwiają zobaczenie na ekranie telefonu, który z nich jest najbliżej i wysłanie do niego wiadomości, że jest potrzebny w tym i tym miejscu.