Press ESC to close

Skoda Fabia z silnikiem benzynowym- którą wersję wybrać 1. 2 – czy 1. 4?

Kilkunastoletnia Skoda Fabia z silnikiem benzynowym kosztuje obecnie od 5000 do 10 000 zł. Ten model jest nadal niezwykle popularny. Wynika to stąd, że charakteryzuje się on konserwatywnym wyglądem, bardzo dużą funkcjonalnością, niskimi kosztami eksploatacji oraz atrakcyjną ceną.

 

Trzeba również zwrócić uwagę na to, że Skoda Fabia spalanie też miała dobre. Najbardziej rozchwytywane były Skody Fabie z niedużymi silnikami benzynowymi (1. 2 R3 i 1. 4 R4). Na początku pojawił się silnik 1. 4., a następnie 1. 2. Jeżeli chodzi o ich osiągi, to wbrew pozorom są one bardzo podobne.

W Skodzie Fabii silnik 1. 4 występował w różnych wersjach

Wybór nie będzie tutaj łatwy, a na pewno już nie oczywistym. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że najstarsze Skody Fabie, mają już prawie 20 lat. Nie dość, że są to auta, mówiąc wprost- stare, to dochodzą do tego jeszcze najpopularniejsze awarie związane z silnikami benzynowymi. Silniki 1. 4. występowały w wersji czeskiej (pojemność 1397 ccm, moc: 60 i 68 KM) oraz niemieckiej (1390 ccm, moc: 75 i 101 KM). Obie posiadają swoje wady i zalety. Mamy tutaj na myśli zarówno ich osiągi, jak i solidność wykonania. Najczęstsze usterki w tym modelu to zamarzająca odma. To na szczęście zostało już zmienione w modelach z 2002 roku. Do usterek Skody Fabii trzeba jeszcze zaliczyć: branie oleju oraz słabą trwałość kasatorów luzu zaworowego. Wszystkie wymienione tutaj wady dotyczą silnika niemieckiego. Natomiast w silniku czeskim występowały takie usterki jak: mała trwałość łańcuchowego napędu rozrządu oraz podatność na wycieki.