Press ESC to close

Czy klasa średnia może być oszczędna?

Peugeot 508 to przedstawiciel francuskiej myśli technologicznej w segmencie aut klasy średniej. Projektanci auta położyli nacisk na komfort pasażerów oraz kierowcy, jak każde francuskie auto wyróżnia się fantastycznym zawieszeniem które znakomicie tłumi wszelkie drgania. I to by było na tyle jeżeli chodzi o zalety tego auta. Ale czy na pewno?

Deską ratunkową dla francuskiego auta mogą być silniki, które mimo swoich licznych wad potrafią przede wszystkim być oszczędne. Nie zaliczają się do tego niestety jednostki benzynowe. Ich gama jest dość uboga i zawiera tylko jedną pojemność skokową – 1.6 L o mocy 120 KM oraz wersję z turbiną o mocy 156 KM lub 165 KM. Spalanie Peugeot 508 mieści się w granicach miedzy 6l/100 kilometrów, a 6.5l/100 kilometrów. Wynik oczywiście zbliżony do konkurencji i na pewno nie podbije serc fanów ekologii.

Znacznie oszczędniej prezentuje się gama silników napędzanych olejem napędowym. Tutaj kierowca ma do wyboru silnik od 1.6 L o mocy 112 KM do 2.2 L o mocy 204 KM. Spalanie dla tych jednostek wynosi odpowiednio 4.4l/100 kilometrów oraz 5.7l/100 kilometrów. Wyróżnia się jednak silnik 2.0 L o mocy 200 KM. Posiada on oprócz konwencjonalnego silnika spalinowego – dodatkowo silnik elektryczny, który umiejscowiony jest przy tylniej osi. Tak oto ta wersja Peugeota 508 staje się samochodem hybrydowym! W połączeniu z 6-biegową skrzynią biegów średnie spalanie wynosi tylko 3.6l/100 kilometrów. Jest to wynik naprawdę godny podziwu, który na pewno wyróżnia się na tle konkurencji.